Algunes drogues i jo

Avui he afinat damunt el mostrador de la farmàcia habitual un muntet d’exemplars d’un llibret breu, i mentre esperava el meu torn l’he fullejat. El títol era llarg i ben suggerent. Deia així: Realidades, mitos, efectos, tipos, riesgos, abuso, consumo, dependencia, DROGAS. La dependenta m’ha sorprès amb ell en les mans, m’ha dit que me’l podia quedar. No és que m’hagi descobert res de nou referent a les drogues, no, però m’ha deixondit el record ben viu de quan jo n’era dependent aferrissat d’unes quantes, i dels riscs que corria, la supèrbia que gastava sobrevalorant les meves possibilitats de sortir-me’n en bon nom, l’erràtic convenciment que les malalties greus inherents al consum eren una macabra loteria que sempre tocava als altres, etcètera, vostès ja saben.

Començaré avui amb el tabac. Mirin, jo vaig néixer dia 11 de desembre del 1944, de manera que els 1956, 1957, ja era un adolescent que, com que ho vèiem fer als majors, en companyia dels de la colla del barri compartíem cigarretes d’amagat, apreníem a tossir amb molta afició i disciplina. Li pegàvem als “Ideales” normalment, els més barats, uns paquets plans que crec que sols contenien 18 cigarretes amb el paper groguenc, que havies de banyar amb saliva perquè no venien aferrats de fàbrica i en l’operació hi havia tabac per tot, en tudàvem més que no en fumàvem.

Resta de testimoni

Anuncis

Deixa un comentari

